شرکت کانساران امید شرق

شنبه، 05 خرداد 1403

 

شرکت کانساران امید شرق، با شماره ثبت ۷۲۶۹۰، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ در شهرستان قائن استان خراسان جنوبی آغاز کرده است. این شرکت با دارا بودن کارخانه فرآوری مواد معدنی و واحدهای تولید پودر میکرونیزه و کوره پخت مواد معدنی، در زمینه تولید محصولات مختلفی از جمله پودر بنتونیت با جذب بالا، آهک و سنگ آهن پرعیار "هماتیت گاما" فعالیت می‌کند.

هماتیت گامای تولید شده در این واحد به‌عنوان جایگزینی برای گندله آهن، در صنایع فولاد برای تولید آهن اسفنجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، معدن هماتیت کوه آهن در شهرستان بشرویه، استان خراسان جنوبی، در حال استخراج و اکتشاف است و شرکت در تلاش برای افزایش ذخایر سنگ آهن هماتیت این منطقه است. نصب تجهیزات سنگ‌شکن در این محدوده به دلیل نزدیکی به ایستگاه راه‌آهن بشرویه انجام شده است و با استخراج از معدن زین‌آباد، ظرفیت استخراج سالانه معادن تحت پوشش شرکت کانساران امید شرق به بیش از ۱۰۰ هزار تن خواهد رسید.

در ماه‌های اخیر، با راه‌اندازی کارخانه‌ای جدید در نزدیکی خط آهن سراسری مشهد-تربت حیدریه و بندرعباس، این شرکت موفق به تولید "هماتیت آلفا" شده است. این دستاورد پرافتخار تحت گواهی شرکت کانساران امید شرق، به‌عنوان برگ زرین دیگری در گروه عطامتال، در راستای فرآوری کانی‌های استخراجی از معادن گروه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.